جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اندازه گیری فشار دیفرانسیل

اندازه گیری فشار دیفرانسیل

اندازه گیری-فشار-دیفرانسیل
اندازه گیری-فشار-دیفرانسیل

differential pressure به طور گسترده ای به عنوان یک روش برای نظارت بر ارتفاع سطح مخازن در بسته، استفاده می شود. در بسیاری از موارد، اپراتورها از تجهیزات با سیگنال خروجی یا تجهیزات دارای نمایشگر استفاده می کنند. در مقابل، یک راه حل دقیق تر و ایمن در مقابل خطا وجود دارد.

فشار دیفرانسیل .ترانسمیتر با اندازه‌گیری اختلاف فشار بین دو نقطه در یک سیستم کار می‌کند. از آن در حوزه‌های مختلفی مانند انرژی، صنایع شیمیایی و نفت و گاز استفاده می‌شود. به دلیل دقت بالای این سنسورها در اندازه‌گیری فشارهای پایین، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترانسمیترها به طور معمول برای نظارت بر عملکرد پمپ‌ها و موتورها، تشخیص نشت در لوله‌ها، اندازه‌گیری سطوح باجریان و کنترل فرآیندهای صنعتی استفاده می‌شوند. Hyamat SVP یک گزینه عالی برای تأمین فشار تغذیه آب با کارایی بالا و کنترل دقیق است..

اختلاف فشار بین دو فشار را فشار دیفرانسیل نامیده می‌شود. برای اندازه‌گیری و مقایسه این دو فشار، از سلول فشار دیفرانسیل استفاده می‌شود. این سلول شامل یک سمت فشار پایین (LP یا BP) و یک سمت فشار بالا (HP) است. اختلاف فشار بین این دو سمت، توسط سنسور به سیگنال الکترونیکی تبدیل می‌شود.

ترانسمیتر فشار دیفرانسیل (DP) یک تجهیزات اندازه‌گیری فشار است که به ما اطلاعاتی درباره فشار را ارائه می‌دهد. اصطلاح استاندارد صنعتی برای این نوع اندازه‌گیری فشار DELTA-P یا DP است. در ادامه مقاله، وقتی درباره ترانسمیترهای فشار دیفرانسیل صحبت می‌کنیم، از اصطلاحاتی استفاده می‌کنیم که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. P به معنای فشار و دلتا به معنای تغییر است. بیشتر مردم یک ترانسمیتر فشار دیفرانسیل را DP می‌دانند، اما از این پس از این دستگاه‌ها به عنوان فرستنده DP یاد می‌کنیم

انواع فشار دیفرانسیل


فلومترهای روزنه:

صفحه فلزی مسطح با دهانه ای در صفحه ، عمود بر جریان روان در یک لوله دایره ای نصب شده است. با عبور مایع در حال عبور از روزنه ، این محدودیت باعث افزایش سرعت و کاهش فشار می شود. برای اندازه گیری فشار بین روزنه و جریان جریان لوله از یک فرستنده فشار دیفرانسیل استفاده می شود. همیشه افت دائمی فشار وجود دارد. مایعات کثیف مجاز نیستند. برای اندازه گیری گاز ، مایع یا بخار می توان فلومترهای فشار دیفرانسیل روزنه را ساخت. صفحات اوریفیس عناصر اصلی جریان هستند که جریان را به عنوان تابعی از فشار دیفرانسیل اندازه گیری می کنند

فلومترهای ونتوری: 

محدودیتی با عبور نسبتاً طولانی که دارای ورود و خروج روان است. ونتوری افت فشار دائمی کمتری نسبت به روزنه دارد اما گرانتر است. آنها اغلب در جریانهای کثیف استفاده می شوند زیرا تجمع مواد خارجی وجود ندارد. جریان سنج ونتوری می تواند به صورت جریان سنج گاز یا جریان سنج مایع ساخته شود.

فلومترهای نازل:

 ورود صاف و خروج تند. افت فشار دائمی در همان دهانه است ، با توانایی اضافه شده برای کنترل مایعات کثیف و ساینده. برای اندازه گیری فشار بین نازل و جریان جریان لوله از یک فرستنده فشار دیفرانسیل استفاده می شود. این نوع فناوری جریان سنج فشار دیفرانسیل می تواند برای اندازه گیری گاز یا مایعات ساخته شود.

فلومترهای لوله استاتیک Pitot:

 

 دستگاهی متشکل از یک لوله Pitot و یک لوله حلقوی همراه با درگاههای فشار استاتیک. فشار دیفرانسیل بین دو پورت سر سرعت است. برای اندازه گیری دیفرانسیل فشار بین دو پورت از یک فرستنده فشار دیفرانسیل استفاده می شود. این نشانگر سرعت همراه با سطح مقطع لوله نشانه ای از دبی را فراهم می کند. جریان سنج لوله Pitot ، می تواند مایعات یا گازها را اندازه گیری کند.

فلومترهای آرنج :


فشار دیفرانسیل در اثر نیروی گریز از مرکز بین قطر داخلی و دیواره های خارجی آرنج لوله ایجاد می شود. از دست دادن فشار اضافی غیر از فشار ناشی از آرنج نیست. برای اندازه گیری فشار بین دیواره ها از یک فرستنده فشار دیفرانسیل استفاده می شود. این نوع فن آوری جریان سنج را می توان بصورت گاز سنج یا مایع دبی پیکربندی کرد.

جریان سنج های گوه ای:

یک عنصر گوه ای شکل که عمود بر جریان در بالای مجرا است و این بدان معنی است که قسمت پایین محدود نشده است. بنابراین ، در اندازه گیری دوغاب مفید است. از یک فرستنده فشار دیفرانسیل برای اندازه گیری فشار بین دو طرف گوه استفاده می شود. با این حال ، این نوع فناوری فشار سنج دیفرانسیل می تواند ساخته شود تا به عنوان گاز سنج یا مایع دبی کار کند.

فلومترهای مخروطی V: 

شامل یک عنصر مخروطی V شکل است که در مرکز لوله قرار دارد و فضای حلقوی را برای عبور سیال ایجاد می کند. افت فشار دائمی آن کمتر از فلومتر است. عنصر مخروط همزمان با ایجاد دیفرانسیل فشار جریان را تنظیم می کند و قرائت فشار دیفرانسیل صاف تر و کم سر و صدا را در مقابل تکنولوژی روزنه فراهم می کند. برای اندازه گیری فشار قبل و بعد از مخروط از یک فرستنده فشار دیفرانسیل استفاده می شود. این نوع فشار سنج دیفرانسیل می تواند برای اندازه گیری گازها ، مایعات یا بخار ساخته شود.

جریان سنج دیافراگم متغیر بهار: 

این نوع جریان سنج تغییر میزان جریان را به فشار دیفرانسیل در یک مخروط پرشده از فنر مربوط می کند. مخروط برای تعادل نیرو مجدداً تغییر موقعیت می یابد. این به نوبه خود دیافراگم جریان را تغییر می دهد. سرعت جریان با فشار دیفرانسیل جریان سنج و موقعیت مخروط فنر دار رابطه دارد. برای نشان دادن جریان از یک فرستنده فشار دیفرانسیل استفاده می شود. این نوع فناوری فشار سنج دیفرانسیل می تواند برای اندازه گیری گاز یا مایعات ساخته شود.

 

فلومترهای چند لایه:

سرعت جریان به طور خطی با فشار دیفرانسیل متناسب است و با ویسکوزیته سیال در حال جریان متناسب است. با عبور از بسته نرم افزاری لوله های قطر کوچک می توان جریان را به صورت لایه ای ایجاد کرد. برای اندازه گیری فشار قبل و بعد از لوله از یک فرستنده فشار دیفرانسیل استفاده می شود. این نوع فناوری فشار سنج دیفرانسیل می تواند برای اندازه گیری گاز یا مایعات ساخته شو